elsősorban a Magyar Katolikus Egyház 1958 (II. Vatikáni Zsinat) előtti fontos eseményeit és hittudósait mutatja be, emléket állítva a Budapesten 1938-ban megrendezett Eucharisztikus Világkongresszusnak,
Mindszenty bíborosnak, a Regnum Marianumnak, az 1952-ben feloszlatott szemináriumok, szerzetesrendek vértanúinak, száműzetésre ítélt volt tanárainak és papnövendékeinek.
Röviden megemlékezünk dicsőséges 1956-os szabadságharcunkról, valamint minden katolikus hívő kötelességeként érintjük a - napjainkat is érintő - legfontosabb katolikus hitvédelmi kérdéseket.
Az 1938-as budapesti Eucharisztikus Világkongresszus emlékkönyve az oldal aljára görgetve megtekinthető és letölthető. A honlap tartalma folyamatosan bővül.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bergoglio és csapata megkezdte a Boldogságos Szűzanya elleni küzdelmét, ugyanis – amint püspökeink félhivatalos rikkancsa hozta – elővették az 1974-es, VI. Pál által jóváhagyott dokumentumot, amely az u.n. amszterdami jelenések természetfeletti mivoltát tagadja.
Azon akár nem is kell csodálkozni, hiszen éppen a zsinati rombolás heves csatái folynak világszerte a katolikus hit ellen. A zsinati gyűlések egyik botrányos pontja volt, amikor a tervezett , Szűzanyáról szóló dokumentumot elvetették. Ebben Joseph Ratzingernek igen csúfos szerepe volt, ugyanis mint Frings bíboros teológiai tanácsadója a következő szöveget vetette papírra: „Úgy vélem, hogy ezt a Máriás sémát a zsinat célja érdekében el kell hagyni. Ha a zsinat egészének suave incitamentumnak kell lennie a különvált testvérek számára és ad quaerendum unitatem, akkor bizonyos lelkipásztori gondosságot kell tanúsítania […] A katolikusoknak nem kapnak olyan új javakat, amelyekkel nem rendelkeztek már eddig is. De a kívülállók (különösen az ortodoxok) elé új akadályt állítanak. Egy ilyen séma elfogadásával a zsinat egész hatását veszélyeztetné. Azt tanácsolnám, hogy mondjanak le teljesen erről a doktrinális caputról (a rómaiaknak egyszerűen meg kell hozniuk ezt az áldozatot), és helyette csak egy egyszerű imát tegyenek az egységért Isten Anyjához az egyházi séma végére. Ennek anélkül kellene történnie, hogy [olyan] nem dogmatizált kifejezésekhez [folyamodnánk], mint mediatrix stb.
Bővebben »
További írásaink »
Gyakorló papi életem során, a sok-sok ember lelkének megismerése kialakított bennem egy belső reakciót: mikor nem mond igazat valaki; mikor játszik szerepet. Innen ered, hogy első látásra is elég jól rátapintok a hazugságra.
Amikor sok évvel ezelőtt megismertem Marcel Lefebvre Érsek Úr gondolatait (akkor már nem élt) és a Szent X. Pius Papi Testvérület munkálkodását is igyekeztem nyomon követni, idővel megdöbbentett olyan emberek jelenléte, akik a reflektorfény és a haszonlesés miatt csapódtak ezen irányvonalhoz.
Az FSSPX mellett az előzményeket, sőt néhány következményt is felfedeztem a kereséseim alkalmával.
Az agg vietnámi főpásztor első püspökszenteléseit (köztük egy magyar pap is volt), majd a Pius-ból kivált sedevacantisták mellett természetesen láthattam és máig láthatom a spanyolföldi „másik pápaságot”, a „női bíborosokkal”, unokázós „pápával”, vagy magányos, követőnélküli strandpapucsos pápával, a tradíció fővonalából visszatáncoló közösségekkel lehet találkozni.
Bővebben »
További írásaink »
Krajsovszky Gábornak az oroszlányi "Kereszténység és közélet Európában" című konferencián 2024. május 25-én elhangzott előadása.
„1990 óta az országban a gulyáskommunizmus vadkapitalizmussá mutált, élén ugyanazokkal
a személyekkel, vagy legalább utódaikkal, akik 45 évig uralkodtak rajtunk. A helyzet
megváltozására semmi remény nincs. Bár a politikai fordulattal kezdetben túlzott anyagi
reményeink nem voltak, politikailag és szellemileg azért sokkal jobbra számítottunk. A 45
évig uralkodók – látván az elkerülhetetlent – átadták a hatalmat, de csak azért, hogy utána
vissza is vehessék. 2010 óta történik egy sikeresnek mondható próbálkozás.”
„Pünkösd ünnepén oázist keresünk a számkivetés kietlenségében. A végtelen homoktengeri
Szaharában is csobognak az élet forrásai némely helyen. Vannak ép, üde pálmák és vannak
fölélénkülő emberek testben és lélekben. Az a kérdés, hol vannak a mi oázisaink, akik a
Szaharát járjuk, és akik óhajtjuk az oázis könnyebbségét. A Szentlélek által vezetett
Anyaszentegyháznak a kebelén van ez az oázis!” Így elmélkedett Mindszenty bíboros arról
az Egyházról, amely Pünkösdkor született meg és indult el az apostolokkal, mint a hitnek
bátor terjesztőivel.
Bővebben »
További írásaink »
...„Oltalmad alá futunk Istennek szent Szülője!... Oltalmazz meg min
ket minden veszedelemtől, mindenkor áldott Szűz!" — Az első három
százados keresztény üldözés utolsó évtizedeiben az Egyház szenvedő
tagjai ezzel a Máriát tisztelő könyörgő lelkülettel kapaszkodtak bele az
Égi-Édesanya kezébe...
Aki ezt a könyvét ránk hagyta, ugyancsak szenvedéseinek éveiben
kapaszkodott bele a Szűzanya kezébe... Óróla elmélkedett: napról-napra jobban és mélyebben tudatosította Annak felénk sugárzó gondosko
dását, Akiről a haldokló Krisztus adta végrendeletül: „íme, a te
Anyád!" — és Akiről egyre jobban és folyton erősödő hittel vallotta és
élte, hogy anyai gondoskodása Isten-adta kiváltságai révén valóban
hatékony is...
Badalik püspök könyve hejcei számkivetésének éveiben készült el,
bár a kezdete már a dominikánus kolostor csendjének elmélkedéseiben
fogalmazódott meg. A viharfelhők már ekkor gyülekeztek...
Bővebben »
További írásaink »
1940-ben azzal a kérelemmel fordult Serédi
Jusztinián hercegprímáshoz, hogy engedélyezze
Budán, a Normafánál, a Szent Anna réten a Világ Királynője Engesztelő Kápolna fölépítését.
A kápolna alapkövét 1944. december 8-án tették le, de az építést már nem lehetett elkezdeni.
1946. január 25-én Mindszenty József hercegprímás jóváhagyta a kápolna tervét, majd november 19-én megbízta Bánk Józsefet, Kecskés
Pált és Szabó Imrét Natália nővér magán kinyilatkoztatásainak kivizsgálásával.
Natália nővér egész életét az engesztelésnek és a Világ Királynője
tisztelet terjesztésének, s ennek érdekében egy klauzúrás női rend alapításának szentelte. Egyházi jóváhagyást a rendnek nem sikerült kapnia.
1950-ben a szétszóratás után 3 nővér egy ideig Pestszentlőrincen
élt, majd Pestszentimrén a Kun utcai kórház lelkészével együtt laktak egy
házban. 1989-tól Natália nővér ismét Budapesten lakott és újra megpróbálta elindítani a Szűz Mária, a Világ Győzelmes Királynője Engesztelő
Leányai rendet. Dankó László kalocsai érsek Madarason adott letelepedési engedélyt. Utolsó éveit Hegyfaluban (Vas megye), majd Törökbálinton
töltötte.
Bővebben »
A Világ Királynője Engesztelő Kápolnával foglalkozó további cikkeink:
Fülep Dániel: A Szent Anna-réti kápolna liturgiája
Natália nővér: Noé hitetlen utódai - Nyílt levél a megtévedt klerikusokhoz és az általuk megtévesztett hívekhez
Bazsó-Dombi Attila: A Magyar Engesztelő Kápolna Isten akarata szerinti felépítése
További írásaink »
-----------------------
Felkerült az internetre a Szent István Társulat könyvanyaga is: http://szit.ppek.hu/ .
Ebben persze vannak már "maiak" is (és azok közül is vannak természetesen jók), de a régiek is ott vannak, például a teljes Prohászka-anyag,
azután Schütz Antal könyvei közül is több, összesen 702 kötet, 1848-tól 2004-ig bezárólag.
-----------------------